Enkel felsökning (ADSL)

Guide felsökning

Teknisk support tillhandahålls av din tjänsteleverantör. Med andra ord ska du alltid vända dig till din tjänsteleverantör om det är något fel på din uppkoppling eller om du har några frågor angående din utrustning. Här hittar du kontaktuppgifter till samtliga tjänsteleverantörer.

Om du vill testa din utrustning innan du kontaktar din tjänsteleverantör kan du göra det genom att följa dessa steg:

  • 1

    Alternativ utrustning

    Prova koppla in annan utrustning i modemet

  • 2

    1:a jacket

    Sitter modemet i första jacket?

  • 3

    Originalkabel

    Använder du originalkabel mellan jack och modem?

  • 4

    Seriell koppling

    Är telefonjacket seriellt kopplat (får ej vara parallellt kopplat)

  • 5

    Modem

    Prova med annat modem

  • 6

    Router

    Koppla bort router

  • 7

    Brandvägg

    Inaktivera brandvägg

  • 8

    Inställningar

    Kontrollera inställningar för webbläsare