Enkel felsökning (fiber)

Guide felsökning

Teknisk support tillhandahålls av din tjänsteleverantör. Med andra ord ska du alltid vända dig till din tjänsteleverantör om det är något fel på din uppkoppling eller om du har några frågor angående din utrustning. Kontaktuppgifter till samtliga tjänsteleverantörer finns här.

Om du vill testa din utrustning innan du kontaktar din tjänsteleverantör kan du göra det genom att följa dessa steg:

  • 1

    Annan utrustning

    Prova koppla in annan utrustning i nätverksuttaget

  • 2

    Router

    Koppla bort router

  • 3

    Nätverkskabel

    Prova med annan nätverkskabel

  • 4

    Reparera anslutning

    Gå in på nätverksanslutningar och reparera anslutningen

  • 5

    Inställningar nätverkskort

    Kontrollera inställningar för nätverkskortet (DHCP mm)

  • 6

    Brandvägg

    Inaktivera brandvägg

  • 7

    Inställningar webbläsare

    Kontrollera inställningar för webbläsare