Kontakta oss
Vill du veta om en fastighet är ansluten till vårt nät eller vilka möjligheter som finns på en specifik adress? Använd gärna vår adressök på startsidan
Du finner svaret på de vanligaste frågorna genom att välja ditt ärende nedan.
Om du inte hittar svaret på din fråga kommer ett kontaktformulär att fällas ut och du kan skicka in din fråga till vår kundsupport.
Besökstider
På grund av rådande omständigheter med Coronaviruset har vi begränsade besökstider. Du är välkommen att besöka oss måndagar och fredagar mellan 9.00 -16.00 (Lunchstängt 12.00-13.00) Övriga dagar är receptionen stängd.
-
Hur beställer jag bredbandsanslutning från Lunet?
51 -
Vad händer efter beställningen?
23Efter att vi har mottagit ditt avtal skickar vi en beställningsbekräftelse till dig. I bekräftelsen hittar du information om installationen på din adress och eventuellt förberedelser som du behöver göra. När det börjar bli dags för installation kommer våra tekniker ta kontakt med dig för att boka in en tid.
-
Vad kostar det?
27Startavgiften är olika beroende på om du har en befintlig fiberinstallation i din fastighet eller inte. Sök på din adress på vår startsida för information om vad som gäller för din adress.
-
Jag har problem med mitt bredband, vad ska jag göra?
115Om du har problem med din anslutning ska du alltid först starta om din utrustning och koppla bort eventuell router. Har du fortfarande problem ska du kontakta din tjänsteleverantör för felsökning. Om de i sin tur upptäcker att felet ligger i fibernätet felanmäler de ärendet till Lunet och återrapporterar till dig.
-
Jag ska renovera och behöver flytta bredbandsboxen. Hur gör jag?
6Om du ska renovera och behöver flytta/lossa på utrustningen som Lunet har monterat på din vägg ska du kontakta Lunet. Vi skickar då en order till våra tekniker som kommer ut till dig för att lossa på utrustningen. För detta tar vi ut en avgift per tekniker och timme. Sök på din adress på vår startsida och beställ flytt av utrustning så tar vi kontakt med dig. Om du själv försöker att lossa på utrustningen är det väldigt lätt att fibern skadas eller går av. Skulle detta ske är det du som kund som blir ersättningsskyldig. I våra Allmänna villkor under §5 kan du läsa mer om detta. Våra villkor hittar du här.
-
När kommer fakturan för installationsavgiften?
3I samband med att vi skickat ut leveransbeskedet till dig, skickas också fakturan för installationsavgiften.
-
När startar ni debitering av serviceavgiften?
2Om du nyligen flyttat in i en redan installerad villa måste du teckna serviceavtal med Lunet för din fiberinstallation. Tidigare fastighetsägare ska ha informerat om det finns en fiberanslutning. För kunder som beställer ny anslutning i ett befintligt område eller i ett projektområde startar debiteringen i samband med att vi skickar ut ditt leveransbesked.
-
Jag har frågor angående min faktura, var vänder jag mig?
10Du kan kontakta oss via vårt kontaktformulär eller ringa in till oss på 0920-23 61 01
-
Vilket plusgiro betalar jag in min faktura till?
2Du betalar till PG 4189704-2. OCR-nummer hittar du på din faktura.
-
Jag vill överlåta/överta ett abonnemang, hur gör jag?
6Lunet erbjuder inte överlåtelse av avtal. Om du flyttar till en ny adress där Lunet finns registrerar du dig på nytt i vår kundportal. Önskar du att behålla samma tjänsteleverantör gör du en överlåtelse hos tjänsteleverantören.
-
Hur säger jag upp mitt abonnemang?
48För uppsägning av tjänster hänvisar vi till tjänsteleverantören.
-
Hur säger jag upp mitt serviceavtal?
8Om du vill säga upp ditt serviceavtal hos Lunet kan du göra det via vårt kontaktformulär för uppsägning längst ner på sidan.