FÖRÄNDRINGAR I VÅR AFFÄRSMODELL
Den 1 april 2019 genomför vi en förändring i vår affärsmodell.
Det innebär att tjänsteleverantörerna som finns i vårt stadsnät kommer administrera och hjälpa dig med allt från beställningar till support. För dig som har betaltjänster kommer tjänsteleverantörerna även hantera alla frågor rörande fakturor.
Beställning och avbeställning av tjänster
Idag erbjuder vi våra kunder att beställa tjänster vi vår egen kundportal.
Från och med den 1 april ersätts den av en informationsportal där du kan se alla tjänster som erbjuds via stadsnätet. Därifrån når du tjänsteleverantörernas egna kanaler så att de kan hjälpa dig med alla beställningar som rör internet, tv och telefoni.
Support
Precis som tidigare kontaktar du din tjänsteleverantör om du skulle uppleva problem med någon av dina tjänster. De tar emot din felanmälan och hjälper dig vidare med felsökning och felavhjälpning.
Avtal och faktura
För dig som nyttjar tjänster i stadsnätet kommer avtalet avseende nätkapacitet att avslutas. Du kommer få ett separat brev hemskickat med information som gäller för dig.
Nedan har vi samlat några av de vanligaste frågorna. Läs gärna mer där.
-
Varför gör ni den här förändringen?
-
Ni har berättat om den här förändringen tidigare, varför har det tagit så lång tid?
-
Hur får jag information om vilka förändringar som berör mig?
-
Vad händer med mitt eller mina avtal som jag har med Lunet?
-
Vad händer med den avgift som jag betalar till Lunet?
-
Vad händer för mig som bor i lägenhet/bostadsrätt och har avgiften inkluderad i min hyra?
-
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
-
Vad händer med faktureringen vid genomförandet?
-
Kommer det att bli dyrare?
-
Var vänder jag mig vid problem/driftavbrott?
-
Vem kommer sköta drift och underhåll av nätet?
-
Hur kommer beställning/byte av tjänster att fungera?
-
Hur säger jag upp mina tjänster?
-
Var hittar jag mer information om förändrigen?
-
Var kan jag ta del av de villkor som hör till mina avtal?
-
Behöver jag som kund göra något?
-
Varför säger ni upp Nätavtalet?
-
Vad är ett Serviceavtal?
-
Varför har Lunet valt att ha ett Serviceavtal?
-
Vad är Serviceavtalet Trygg Fiber?