Omlägging av Rikshems internet 17/2
Den 17 februari kommer de kunder som berörs av försäljningen av lägenheter till Rikshem att få ett kortare avbrott i sin leverans av internet. Från kl 08:00 på morgon kommer leveransen av internet att upphöra och du som kund kommer själv aktivit behöva registrera dig som ny kund och beställa dina tjänster på nytt i vår kundportal.
Information om omläggningen kommer finnas uppsatt i din trappuppgång och en guide för hur du registrerar dig och beställer tjänster i vår portal finns på svenska och engelska. Du finner även information och guider på Rikshems hemsida. Ladda gärna ned guiden innan onsdag den 17/2 så att du har den tillgänglig när du ska registrera dig.
Behöver du hjälp med registrering och/eller aktivering av tjänsterna kontaktar du Rikshems internetsupport på 0770-811 000 så kommer de att guida dig genom registreringen.
Observera att om du har betaltjänster kommer vi att lägga om dina tjänster automatiskt. Du kan då få ett uppehåll i din internetleverans under onsdagen. Du kan behöva starta om din utrustning.
Om dina tjänster inte har kommit igång igen under onsdagen kontaktar du din tjänsteleverantör för felanmälan.