Förtätningar 2022

FÖRTÄTNINGAR 2022

Informationen på den här sidan riktar sig till dig har beställt en fiberinstallation med ordinarie leverans i ett befintligt fiberområde för leverans under 2022.

Längst ner på sidan finner du en tidslinje där vi lägger in löpande uppdateringar om vad som sker i projektet samt information om när vi planerar att utföra olika delar. De första uppdateringarna på sidan kommer att ske närmare våren då det fram tills dess endast kommer att genomföras förberedande arbete från vårt håll.

Hur går det till?

Du som har gjort en beställning får information om hur arbetet går till, information om utrustningen som installeras samt information om vad du behöver göra och tänka på. Du finner även informationen under ”Viktig information inför din fiberinstallation”.

Våra entreprenörer kontaktar alla som har gjort en beställning för att göra en avstämning inför installationen. Inför samtalet är det bra om du har funderat på var i fastigheten du önskar få din installation.

Grävning

Du som behöver gräva kommer att få information om detta.  Vår avlämningspunkt kommer att markeras vid din tomtgräns med en stakkäpp och lämna material tillsammans med grävinstruktioner och datum för när grävningen behöver vara klar.

Observera!
För att underlätta våra entreprenörers arbete är det viktigt att du utför grävningen på den egna tomten så snart som möjligt efter att vi har lämnat av materialet. Arbetet på tomten behöver vara klar när tekniker ska påbörja sitt arbete med att skarva ihop kanalisationen i gatan samt utföra inblåsning av fiber till fastigheten. Detta är ett förberedande arbete och installationen i fastigheten utförs i ett senare skede.

Om du har befintlig kanalisation kan det vara så att du inte behöver gräva. Det är viktigt att tänka på att du som kund ansvarar för att säkerställa att befintlig kanalisation är brukbar.

Installationer

Arbetet med installationerna sker områdesvis och du blir kontaktad av vår entreprenör för tidsbokning.

Aktivering av anslutning

När din fastighet är ansluten och klar för att börja användas får du ett leveransbesked från oss med information om hur du kommer igång. I samband med att leveransbeskedet skickas ut faktureras även installations- och serviceavgift.

Frågor?

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår support

E-post: forsaljning@lunet.se
Telefon: 0920 – 23 61 01
Telefontid, vardagar mellan 7.30-16.00 (lunchstängt 12.00-13.00).

  • September

    2021

    Uppdateringar

    Uppdateringar kommer att läggas in här löpande närmare våren 2022 när vi har kommit längre fram i processen.