Grundudden, Långänget och Norriviken

GRUNDUDDEN, LÅNGÄNGET OCH NORRIVIKEN

Under 2021 bygger vi ut fibernätet i  Grundudden, Långänget och Norriviken och kan erbjuda fastighetsägare inom projektområdet en fiberinstallation. Om din fastighet ingår i projektet har du fått information om detta brevledes.

Under projektets gång kommer vi att uppdatera denna sida löpande med information. Nedan finner du en folder med information om hur installationen går till och de förberedelser du behöver göra. Vi kommer att kontakta alla som har gjort en beställning i god tid med information om de åtaganden du behöver göra.

Hur går det till?

Vi ansvarar för arbetet utanför fastighetsgräns och du ansvarar för arbetet innanför din fastighetsgräns. Vi tillhandahåller materialet du behöver för att gräva ner i marken och vår entreprenör kommer att kontakta dig för att stämma av med dig hur mycket material du behöver. Inför samtalet är det bra om du har funderat på var i fastigheten du önskar få din installation.

Vår entreprenör kommer att markera vår avlämningspunkt vid din tomtgräns med en grävpinne och lämna material tillsammans med grävinstruktioner och datum för när grävningen behöver vara klar.

Observera!

För att underlätta arbetet är det viktigt att du utför grävningen inom utsatt tid. Arbetet på tomten behöver vara klart när tekniker ska påbörja sitt arbete med att skarva ihop kanalisationen i gatan samt utföra inblåsning av fiber till fastigheten. Detta är ett förberedande arbete och installationen i fastigheten utförs i ett senare skede.

Vad händer sen?

När det blir dags för installation kommer du att bli kontaktad för tidsbokning. Observera att det tar tid från att det förberedande arbetet är färdigställt till att installationerna genomförs. Vi kommer att uppdatera projektsidan på vår hemsida med information om detta.

När din fastighet är ansluten och klar för att börja användas får du ett leveransbesked från oss med information om hur du kommer igång. I samband med att leveransbeskedet skickas ut faktureras även installations- och serviceavgift.

Kontaktinformation

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår support:

E-post: forsaljning@lunet.se
Telefon: 0920 – 23 61 01
Telefontid, vardagar mellan 7.30-16.00 (lunchstängt 12.00-13.00).

För flerbostadshus eller företagsanslutningar är du välkommen att kontakta våra säljare:

E-post: foretag@lunet.se
Telefon: 0920 – 23 61 01

  • JUNI

    2021

    Hantering beställningar

    För tillfället hanterar vi alla avtal som har kommit in. Alla fastighetsägare som har gjort en beställning kommer att få information via epost inom några veckor.
  • Maj

    2021

    Avtalstecknande

    Vi har förlängt tiden för att teckna avtal till den 14 juni 2021. Vi behöver ett signerat avtal från dig senast det datumet för att du ska få din leverans under 2021.
  • Maj

    2021

    Upphandling av entreprenör

    För tillfället pågår upphandling av entreprenör. Vi återkommer med information när detta är klart.
  • Maj

    2021

    Erbjudande

    Ett erbjudande har skickats ut till alla berörda fastighetsägare. Teckna avtal senast den 7 juni 2021 för leverans under 2021.