Örnvik

ÖRNVIK

Under 2021 bygger vi ut fibernätet i Örnvik och kan erbjuda fastighetsägare inom projektområdet en fiberinstallation. Vi samarbetar med Luleå Energi och Luleå Markanläggning under projektet.

Längst ner på sidan finner du en tidslinje där vi lägger in löpande uppdateringar om vad som sker i projektet samt information om när vi planerar att utföra olika delar. Tänk på att dessa tider är preliminära och vi uppdaterar tidslinjen om något förändras. Leveransen kommer att ske senast det datum du finner på avtalet.

Du finner en kartbild samt information om hur installationen går till nedan.

Hur går det till?

Du som har gjort en beställning får information om hur arbetet går till, information om utrustningen som installeras samt information om vad du behöver göra och tänka på. Du finner även informationen under ”Viktig information inför din fiberinstallation”.

Våra entreprenörer kontaktar alla som har gjort en beställning för att göra en avstämning inför installationen. Inför samtalet är det bra om du har funderat på var i fastigheten du önskar få din installation.

Grävning

Du som behöver gräva kommer att få information om detta.  Vår avlämningspunkt kommer att markeras vid din tomtgräns med en stakkäpp och lämna material tillsammans med grävinstruktioner och datum för när grävningen behöver vara klar.

Observera!
För att underlätta våra entreprenörers arbete är det viktigt att du utför grävningen på den egna tomten så snart som möjligt efter att vi har lämnat av materialet. Arbetet på tomten behöver vara klar när tekniker ska påbörja sitt arbete med att skarva ihop kanalisationen i gatan samt utföra inblåsning av fiber till fastigheten. Detta är ett förberedande arbete och installationen i fastigheten utförs i ett senare skede.

Installationer

Arbetet med installationerna sker områdesvis och du blir kontaktad av vår entreprenör för tidsbokning. Installationerna sker längre fram.

Aktivering av anslutning

När din fastighet är ansluten och klar för att börja användas får du ett leveransbesked från oss med information om hur du kommer igång. I samband med att leveransbeskedet skickas ut faktureras även installations- och serviceavgift.

Observera!
Även om arbetet är klart i din fastighet behöver vi fortfarande aktivera anslutningen från vårt håll. Det kan även vara annat arbete som behöver genomföras innan allt är färdigställt. När du får ett leveransbesked från oss är din installation redo att användas.

Kontaktinformation

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår support:

E-post: forsaljning@lunet.se
Telefon: 0920 – 23 61 01
Telefontid, vardagar mellan 7.30-16.00 (lunchstängt 12.00-13.00).

För flerbostadshus eller företagsanslutningar är du välkommen att kontakta våra säljare:

E-post: foretag@lunet.se
Telefon: 0920 – 23 61 01

  • SEPTEMBER

    2021

    Installationer

    Vår entreprenör har nu påbörjat tidsbokningarna av installationerna. Om du har gjort en beställning kommer du att bli kontaktad de närmsta veckorna.
  • SEPTEMBER

    2021

    Tidsbokning installationer

    Tidsbokningarna av installationerna beräknas påbörjas i september. Tänk på att informationen är preliminär och kan komma att förändras. Vi uppdaterar denna sida om så är fallet.
  • AUGUSTI-SEPTEMBER

    2021

    Fiberblåsning

    Fiberblåsningen beräknas pågå i augusti fram till slutet av september.
  • JULI-AUGUSTI

    2021

    Schaktarbete

    Schaktarbetet beräknas pågå fram till slutet av augusti.
  • V,28 ,29 och 30

    2021

    Information om sommaruppehåll

    Arbetet i området går enligt tidplan. För information kommer det vara ett sommaruppehåll under v. 28, 29 och 30. Arbetet återupptas sedan v. 31 igen.