Revelsudden

REVELSUDDEN

Under 2021 genomför vi ett samförläggningsprojekt på Västra Revelsudden tillsammans med Luleå kommun samt genomför egen utbyggnad på Östra Revelsudden.

Information om tidplan samt annan information gällande Västra Revelsudden får du från Luleå kommun. Du finner även information i länken nedan:

Nyheter kommunalt vatten och avlopp – Luleå kommun (lulea.se)

På Östra Revelsudden samarbetar vi med Luleå Energi samt Luleå Markanläggning.

Under projektets gång kommer vi att uppdatera denna sida löpande med information om vad som sker i projektet. På grund av att det är en samförläggning kan vi inte ge en exakt tidplan men vi kommer att uppdatera denna sida så fort vi har mer information.

Hur går det till?

Vi ansvarar för arbetet utanför fastighetsgräns och du ansvarar för arbetet innanför din fastighetsgräns. Vi tillhandahåller materialet du behöver för att gräva ner i marken och vår entreprenör kommer att kontakta dig för att stämma av med dig hur mycket material du behöver. Inför samtalet är det bra om du har funderat på var i fastigheten du önskar få din installation.

Vår entreprenör kommer att markera vår avlämningspunkt vid din tomtgräns med en grävpinne och lämna material tillsammans med grävinstruktioner och datum för när grävningen behöver vara klar.

Observera!

För att underlätta arbetet är det viktigt att du utför grävningen inom utsatt tid. Arbetet på tomten behöver vara klart när tekniker ska påbörja sitt arbete med att skarva ihop kanalisationen i gatan samt utföra inblåsning av fiber till fastigheten. Detta är ett förberedande arbete och installationen i fastigheten utförs i ett senare skede.

Vad händer sen?

När det blir dags för installation kommer du att bli kontaktad för tidsbokning. Observera att det tar tid från att det förberedande arbetet är färdigställt till att installationerna genomförs.

När din fastighet är ansluten och klar för att börja användas får du ett leveransbesked från oss med information om hur du kommer igång. I samband med att leveransbeskedet skickas ut faktureras även installations- och serviceavgift.

Kontaktinformation

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår support:

E-post: forsaljning@lunet.se
Telefon: 0920 – 23 61 01
Telefontid, vardagar mellan 7.30-16.00 (lunchstängt 12.00-13.00).

För flerbostadshus eller företagsanslutningar är du välkommen att kontakta våra säljare:

E-post: foretag@lunet.se
Telefon: 0920 – 23 61 01

 

  • OKTOBER

    2021

    Installation

    Om du har beställt en installation innan den 8/10 är vår förhoppning att den ska vara färdigställd till den 31/1 2022. Obs! Datumet är preliminärt och kan komma att förändras. Du kommer att få din leverans senast det datumet som anges på avtalet.
  • OKTOBER

    2021

    Tidsbokning av installation

    När det blir dags för installation kommer du att bli kontaktad för tidsbokning. När detta sker är ännu ej fastställt men vi återkommer med information.
  • OKTOBER

    2021

    Fiberblåsning

    För tillfället utför vår entreprenör allt förberedande kabelarbete. När detta är färdigställt påbörjas inblåsning av fiber till kunderna.
  • OKTOBER

    2021

    Vårt schaktarbete

    Vårt schaktarbete samt återställningsarbetet är nu färdigställt.
  • SEPTEMBER

    2021

    Vårt schaktarbete

    Vi beräknar att schaktarbetet kommer att vara färdigställt omkring den 15 oktober. När detta är färdigställt återstår en del kabelarbete innan vi påbörjar fiberblåsning till kunderna.