Revelsudden

REVELSUDDEN

Under 2021 genomför vi ett samförläggningsprojekt på Västra Revelsudden tillsammans med Luleå kommun samt genomför egen utbyggnad på Östra Revelsudden.

Information om tidplan samt annan information gällande Västra Revelsudden får du från Luleå kommun. Du finner även information i länken nedan:

Nyheter kommunalt vatten och avlopp – Luleå kommun (lulea.se)

På Östra Revelsudden samarbetar vi med Luleå Energi samt Luleå Markanläggning.

Under projektets gång kommer vi att uppdatera denna sida löpande med information om vad som sker i projektet. På grund av att det är en samförläggning kan vi inte ge en exakt tidplan men vi kommer att uppdatera denna sida så fort vi har mer information.

Hur går det till?

Vi ansvarar för arbetet utanför fastighetsgräns och du ansvarar för arbetet innanför din fastighetsgräns. Vi tillhandahåller materialet du behöver för att gräva ner i marken och vår entreprenör kommer att kontakta dig för att stämma av med dig hur mycket material du behöver. Inför samtalet är det bra om du har funderat på var i fastigheten du önskar få din installation.

Vår entreprenör kommer att markera vår avlämningspunkt vid din tomtgräns med en grävpinne och lämna material tillsammans med grävinstruktioner och datum för när grävningen behöver vara klar.

Observera!

För att underlätta arbetet är det viktigt att du utför grävningen inom utsatt tid. Arbetet på tomten behöver vara klart när tekniker ska påbörja sitt arbete med att skarva ihop kanalisationen i gatan samt utföra inblåsning av fiber till fastigheten. Detta är ett förberedande arbete och installationen i fastigheten utförs i ett senare skede.

Vad händer sen?

När det blir dags för installation kommer du att bli kontaktad för tidsbokning. Observera att det tar tid från att det förberedande arbetet är färdigställt till att installationerna genomförs.

När din fastighet är ansluten och klar för att börja användas får du ett leveransbesked från oss med information om hur du kommer igång. I samband med att leveransbeskedet skickas ut faktureras även installations- och serviceavgift.

Kontaktinformation

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår support:

E-post: forsaljning@lunet.se
Telefon: 0920 – 23 61 01
Telefontid, vardagar mellan 7.30-16.00 (lunchstängt 12.00-13.00).

För flerbostadshus eller företagsanslutningar är du välkommen att kontakta våra säljare:

E-post: foretag@lunet.se
Telefon: 0920 – 23 61 01

 

  • Maj

    2022

    Uppstart

    Vi kommer inom kort att påbörja arbetet med att färdigställa de installationer i området som ännu inte är färdigställda. Om du inte har utfört arbetet på din egen tomt behöver du göra det senast den 10 juni 2022 för att få din leverans inom avtalad leveransperiod.
  • JANUARI

    2022

    Återställning

    För information sker slutgiltig besiktning och återställning av området under sommaren. Vi kommer att återkomma till alla som har lagt beställning under 2021 men inte har fått sin installation till våren för att slutföra installationen.
  • JANUARI

    2022

    Fiberblåsning

    Vi har nu påbörjat fiberblåsning till fastigheterna. Om vi inte kan genomföra fiberblåsningen till din fastighet kommer vi återkomma till våren igen när marken har tinat för att slutföra installationerna.
  • DECEMBER

    2021

    Installationsdatum

    Vår förhoppning är att installationerna ska vara färdigställda den 31/1 2022. Vi vill dock uppmärksamma er på att leveransen kan ske enligt avtalat leveransdatum den 30 /6 2022. Vi återkommer med information så fort vi vet mer.
  • NOVEMBER

    2021

    Grävning

    Tänk på att du behöver ha utfört grävningen på din egen tomt senast den 15 november 2021 för att det ska kunna vara möjligt för oss att färdigställa din installation under vintern.